Kansrijke combinatiegroepen

“Hebben jullie het begrepen? Ja? OK, dan ga je zelf aan het werk en ga ik met groep ………….”.

Bekende woorden van een leraar in een combinatiegroep, want de gangbare werkwijze neemt de organisatie als uitgangspunt: hoe kan ik zo handig en efficiënt mogelijk zaken tegenover elkaar zetten. Gevolg is dat er een groot appèl wordt gedaan op het zelfstandig (ver)werken van kinderen, de kwaliteit van de instructie in het geding is en de leraar onder grote druk staat.

De aanpak van Kansrijke combinatiegroepen steekt in op het verminderen van het aantal instructies, het waarborgen van de kwaliteit van de instructie en het verbreden van interactief en sociaal leren. Dit door vakken en/of jaargroepen met elkaar te verbinden, leerlijnen te clusteren en zo te zorgen voor hoge opbrengsten. Maar ook om rust, ruimte en overzicht te krijgen.

In de informatiebijeenkomst, opgezet in samenwerking met Anne van Bijlen, senior adviseur BCO- onderwijsadvies,  van 16 september 2014 maken we duidelijk hoe deze boeiende en praktijkgerichte werkwijze eruit ziet en welke stappen genomen kunnen worden in een team. Na de bijeenkomst bestaat de mogelijkheid om in overleg een vervolgtraject in te gaan.

Er zijn geen kosten verbonden aan deze bijeenkomst voor Optimusmedewerkers.

KLIK HIER voor een inspiratie filmpje

KLIK HIER om aan direct te melden

Deel dit artikel